Archive for February, 2009

Jum’at Keramat…

“Friday always give me many satisfying stories…”

clean-house1

 

Hari jum’at selalu jadi hari paling berkesan buatku, karena itu harinya muslim banget. Kalo orang berpikir weekend itu sabtu-minggu, tapi buatku weekend itu hari jum’at. Jarang sekali ada cerita sedih di hari Jum’at, justru selalu ada kesan yang unik di hari Jum’at.

“Jum’at Keramat” itu istilah yang diberikan Ririn untuk rutinitas hari Jum’at-ku. Hari Jum’at memang hari yang tidak bisa diganggu gugat buatku. Ada rutinitas menarik didalamnya, sampai-sampai tingkat urgensinya 200% untuk dilaksanakan. Asistensi ke Pak Katili pun kalah pentingnya sama rutinitas Jum’at Keramat ini. Apalagi kalo cuma janji gak penting untuk kegiatan gak jelas dah pasti langsung bilang sibuk. Gak bisa diganggu, gak bisa keluar!! Durasi rutinitas Jum’at Keramat ini cukup lama, dari jam 7 pagi sampe jam 13.00 kurang lebih. Itu baru kegiatan intinya… 😆

Apa sih kegiatan di hari Jum’at??? Membersihkan rumah.. “Bangga bener..” kalo kata temen-temenku. Buatku itu kegiatan yang super menarik, refreshing yang murah meriah, olahraga super efektif, dan pastinya rangkaian mengumpulkan pahala hehehe… Walaupun capeknya luar biasa karena membersihkan rumah dengan cara super konvensional, tapi rasa puasnya luar biasa. Semuanya kinclong, apalagi kalo lantai rumah licin. Huuuu…rasanya nyaman. Rutinitas Jum’at Keramat ditutup dengan “mencuci baju”, walaupun cucian banyak tapi itu penutup yang sempurna untuk aktivitas Jum’at Keramat. Apalagi kalo ibuku bersedia bantuin nyuci, jadi kita nyucinya berdua gitu (karena ini biasanya jadi ajang membanyol antara ibu dan anak, trus gak kerasa cucian dah selesai). Atau aku yang nyuci, tapi ibu yang bagian menjemur. Soalnya males banget kalo harus jemur pakaian. Biasanya kalo dah beres semua, perut laper banget, secara energi terkuras habis. Maklum jiwa pembantu, jadi abis capek kerja kudu makan sebakul 😆

Mood Jum’at Keramat biasanya bagus, apalagi kalo mission complete perfectly (PUAS POLLLL…!!!) Tapi kadang ada hal yang suka bikin bete, misalnya kalo lantai masih basah trus ada yang nginjek, langsung pasang muka semarah-marahnya. Biasanya yang suka bikin ulah itu adikku, makanya kalo lagi ada kegiatan keramat ini, mendingan itu anak diusir dari rumah. Serumah udah pada ngerti, kalo aku lagi bersih-bersih gak boleh ada yang lewat, kecuali sudah bersih semua.

Bener-bener Jum’at Keramat yang kurindukan. Disini gak ada aktifitas secapek dan sememuaskan itu. Tetep ada bersih-bersih sih di hari Jum’at, tapi berhubung area kekuasaanku cuma sepetak, jadi gak terlalu menarik. Masih bingung nih cari kegiatan yang menarik untuk membuat Jum’at Keramatku berasa lagi di Taipei. Any idea ???

Advertisements

Comments (5) »

new semester…new battle…

Bismillah…

That’s the only word that I know which is powerful to release me from every fear in facing something new

Full of hope that I need to grow, so that I can survive this semester. New lessons will come up. Be ready…

Meskipun hanya berusaha menjadi salah satu batu kecil, tetapi ia mampu menyokong benteng yang kokoh

Comments (2) »

Kronis

Kupikir semua jalan sudah tak ada yang terbuka, tapi ternyata Allah masih memberiku kekuatan untuk meloncati sebuah pagar yang penuh kawat duri…

Kurasakan bahwa aku akan mati karena begitu sulitnya hidup kurasa, tapi Allah masih setia memberiku oksigen gratis untuk memenuhi rongga dadaku…

Aku pesimis bahwa aku mampu bermimpi menjadi seseorang yang luar biasa, tanpa disangka Allah menjadikan manfaat atas diriku untuk orang lain melalui hal yang sangat biasa dan sederhana…

Aku hilang daya dan kekuatan atas segalanya, tapi Allah membuatku bertahan dengan berjalan terseok-seok…

main-bola

Jika hidup adalah “bermain bola”, maka ketika engkau lelah berlari mengejar bola, maka janganlah engkau diam dengan tiba-tiba untuk mengambil napas dan mengeluh. Tapi tetaplah berjalan dan mengatur napas, lalu mulai berlari kecil dan nyatakanlah permainan belum berakhir, setelah itu berlari dengan semangat baru, lalu GOOOLLLLL… Indah bukan???

– perumpamaan yang masih kuingat ketika Ihsan memberikan semangat untuk masa sulitku saat mengerjakan skripsi –

Comments (10) »

confession

I do not intend to be a super woman who can decide all things right

I just need to learn according to my own way, eventhough it is too slow

hug

In the circle of my life, I have already realized that Allah is the very best that I can count on, that I’m not a fast learner student, that I’m insisting in my way just because I still have somekind of simple dream in my heart, that I still have so many hopes that I’m willing to be true, that I just believe in hardwork rather than a miracle, that love is one of the most amusing puzzle ever in the universe, that simplicity is truly me.

Leave a comment »

first shot for beatiful places in Taipei

One of the best time in my life is January 31, 2009.

10.30 AM (Gong guan MRT Station)

sdc12041

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The journey begins from Gong guan MRT Station. It’s the nearest MRT station from my campus. Just take the bicycle from my campus around 5 minutes then we will get there. Actually it’s very near from NTU, but still I can’t get there right. Since I’m not good in direction, map or whatever connects to it. How many people involves in this journey? So many. There’re two families, Alia’s family and Bu Yessy’s family. Since Alia and Rizki haven’t got any children so just two of them. Then Pak Zul and Bu Yessy with their “krucil” Aisyah – Ihsan – Deedat. The rest are the single fighter girls ever. Anis – Yuherina – Erit and me. Anis and me are from the same university, but Yuherina and Erit are from NCU – Zhong Li. So far away from Taipei. So they need more time to get to Taipei from Zhong Li, and they arrive in Gong guan earlier than the others. So what about the expenses for taking this trip. We need 30 NTD to get to Jiantan MRT Station. It’s truly cheap for a transportation fare, since the transportation here is so advance. All of these are technically in the right order, so you’ll be safe. No need to wait for such a long time just to get your MRT. Then, no need to worry about its rapidity. You’ll be fully satisfied for the transportation here.

11.00 AM (Jiantan MRT Station)

sdc12045

 

 

 

 

 

 

 

 

 

After we arrive at Jiantan MRT Station, we have to wait the bus to deliver us to the National Palace Museum. The bus No. 30 or No. 300 (if I’m not mistaken, actualy i forget whether 300 or 303). The bus fare maybe 25 or 30 NTD, since I use my easy card to pay it, so I didn’t take any attention to the fare. The tour is starting so smoothly, since the view outside the bus is perfect. The traffic is not so crowd, so we still can enjoy it good.

11.30 AM (National Palace Museum – Shi Lin – Taipei)

sdc12055

 

 

 

 

 

 

dscn2471

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Here’s the place. National Palace Museum (NPM). The picture is showing the main gate to get to this museum. The museum lied in the valley area, so the view is perfect. The building of this museum is unique. It is designed as an old chinese house. It’s trully great. The collection is very huge. Actually, the structuring to display the collection in this museum is awesome. You will feel the different touch of the museum. Unfortunately, you can’t take any picture inside the museum. The ticket just 180 NTD, and for the students there’s 50% discount. The collection are including the furnitures, unique boxes for jewelry, handcraft from metal or woods or even ivory, art of chinese characters from the past, hand paintings, many kinds of stupa, jewelry, ceramics, swords, mining, and so many other things.

For your info, the handcraft is trully beautiful. They are so detail. Even for the very small handcraft, until you need a magnifier to look what’s the picture. I don’t know what kind of technology that they use in that ancient times to do such a detail crafting. The other info is, since the collection of this museum is huge, so you will find different collections for every 3 months. If you attend the museum every 3 months for about 3 years, maybe you will finish to know the whole collection completely. So you can imagine how much the collections are.

Besides, there are a good habit I’ve seen here. The parents so enthusiatic to take their childrenn here. They help their child to understand of each display that they see. It’s one of the characteristic of the people who are appreciate their country. And they want to deliver it to every young generation. That’s a very nice guide for me, since I’m wondering to be a mother someday.

Miscellaneous – Extra photos

Bu Yessy’s “krucil” (kakak Aisyah – abang Ihsan – adek Deedat)

dscn2488

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Girl Power + “krucil”

sdc12063

 

 

 

 

 

 

 

 

 

End with ice cream at Taipei Main Station (Yuherina is not included, since she is the photographer 😆 )

dscn2522

Comments (2) »